telefon +420 734 675 291 email zs@bolehost.cz Datová schránka: wthmbqr
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality

Aktuality

Zde se můžete registrovat k odběru aktualit.

Štítky:

Nová e-mailová adresa MŠ Bolehošť

Datum konání: 22. 8. 2022

Rádi bychom Vás informovali o novém e-mailovém kontaktu MŠ Bolehošť.

Nový e-mailový kontakt je: skolka.bolehost@seznam.cz

Prosíme, používejte již tento nový e-mailový kontakt. Děkujeme.

Úřední hodiny ZŠ a MŠ Bolehošť v době hlavních prázdnin

22.08.2022 – 9:00 – 11:00

Nové uložiště fotografií - Rajče.net

Datum konání: 28. 6. 2022

Rajče.net je největší česká sociální síť, která se zaměřuje na sdílení fotografií a videí. Naše šklola si založila účet na tomto cloudovém uložišti. Vždy ve fotogalerii na našich webových stránkách najdete odkaz na dané album, který si zkopírujete a následně otevřete v prohlížeči. Všechna alba si můžete prohlédnout po kliknutí na jméno školy.

Sportovně turistický kurz

Datum konání: 13. 6. 2022 - 17. 6. 2022

20220615_104328.jpgPrázdniny jsou na dosah a my všichni přemýšlíme, kam na dovolenou. Někteří z nás preferují slunce a moře, jiní kolo či turistiku anebo raději zůstáváme doma na zahradě s bazénem a občas si vyjedeme na výlet za krásami naší vlasti. I my jsme jednu takovou krásnou oblast navštívili.

Se školou jsme se vydali na týdenní sportovně turistický kurz do Rokytnice nad Jizerou. Už pondělní cesta vlakem a chvilka autobusem byla zážitek. Z Bolehoště jsme vyjeli po osmé hodině a na místo jsme dorazili až po poledni. Naše horská chata měla krásné jméno Roxana. Ubytovali jsme se a čekal na nás oběd. Vařili zde výtečně. Odpoledne jsme si prohlédli Rokytnici a už jsme tušili, co nás asi příští dny čeká. Všude okolo nás byly samé kopce - prostě Krkonoše.  A také, že ano. Ráno, po vydatné snídani jsme si pověděli následující program, vytvořili jsme si portfolia, kde jsme v průběhu zaznamenávali všechny důležité okamžiky, plnili pracovní listy s úkoly, luštili tajenky, malovali, lepili. Pak jsme šli do bazénu. Voda byla chladná, ale nám to nevadilo. A byl tu první výlet na Studenov. Do chaty jsme se vrátili příjemně unaveni, následovala opět výborná večeře, chvilka her a povídání a hurá na kutě, abychom nabrali síly na další celodenní výlet k prameni Labe. Ráno jsme dostali balíčky s řízkem a vydali jsme se do hor. Nahoru to šlo rychle, jeli jsme totiž autobusem. U Vrbatovy boudy jsme 13.6. dováděli na sněhu! Zpět dolů jsme našlapali asi šestnáct kilometrů. Bylo to sice z kopce dolů, ale samý kámen a kořen, a tak když jsme viděli chatu Roxanu, radovali jsme se. Po zaslouženém výkonu následovalo ocenění. Všichni jsme dostali medaile. A byl tu čtvrtek. Počasí nám trošku zamíchalo s programem, ale to nic. Dopoledne jsme se vydali na Strážník, odkud byl nádherný výhled. Při zpáteční cestě nás osvěžil mírný deštík a už tu byl poslední oběd – nevíme, zda to bylo tím čerstvým vzduchem, ale vždy jsme vše snědli. Osvěžení bylo i odpoledne v bazénu. Na závěr našeho pobytu jsme si společně opekli buřty, zhodnotili celé čtyři dny, rozdali jsme si diplomy a odměny, sbalili kufry a šli naposledy do pelíšku s vědomím, že se zítra už vyspíme ve své postýlce doma u mamky a taťky. Nestýskali jsme si, nebyl na to čas.

V pátek ráno přijel pan Hacura, který nám naložil kufry a odvezl nám je zpět do školy, za což mu patří veliké díky, tak jako dalším, kteří se nabídli, že by nám se zavazadly pomohli. A už se těšíme domů. Okolo druhé hodiny odpoledne, znaveni cestou, jsme se na bolehošťském nádraží rozběhli do náručí čekajících maminek i tatínků. Nyní i nějaké slzičky ukáply, ale opravdu byly první. Všichni jsme si oddechli, že se vše vydařilo a jsme v pořádku doma.

Poděkování patří také rodičům, které jsme zásobovali krásnými fotografiemi, a oni nám na oplátku posílali povzbuzující zprávy. Nesmíme zapomenout s poděkováním ani na personál Hotelu Roxana. Zázemí a kuchyně byly nedostižné. A za nás pedagogy si poděkování zaslouží především všechny děti, protože vydržely celý týden v krásném prostředí - bez rodičů, zvládly náročné túry, pracovaly s chutí, poslouchaly, byly prostě prima.

Přejeme vám všem, ať si užijete zasloužené volno, krásnou dovolenou, dětem krásné prázdniny a ať navštívíte hezká místa, kterých je v Čechách opravdu hodně.

Vystoupení ZŠ a MŠ - Setkání seniorů a Dětský den

Vystoupení ZŠ a MŠ – Setkání seniorů a Dětský den

sobotu 28.05.2022 jsme společně s žáky ZŠ vystoupili na Setkání seniorů v hostinci v Bolehošti. Děti z mateřské školy měly připravené pásmo písniček a taneček na skladbu Míši Růžičkové Jaro, léto podzim, zima. Žáci ze základní školy zase pásmo básniček, tanečků a písniček. Vystoupení se všem podařilo na výbornou a sklidili jsme velký potlesk.

Stejné vystoupení jsme zopakovali další sobotu 04.06.2022 tentokráte na hřišti v Lipinách v rámci Dětského dne. Rozdíl mezi oběma vystoupeními bylo jen v tom, že jedno probíhalo uvnitř a druhé venku.

Všichni za své vystoupení dostali odměny – v hostinci v Bolehošti i na hřišti v Lipinách. Velice děkujeme.

Vyřazení předškoláků z MŠ

Datum konání: 23. 6. 2022

Ve čtvrtek 23.06.2022 se u nás na zahradě konalo slavnostní vyřazení našich předškoláků. V úvodu ceremoniálu proběhl slavnostní nástup nejen předškoláků, ale i ostatních kamarádů mateřské školy na nádhernou instrumentální skladbu Haleluja. Po slavnostním nástupu naši předškoláci přednesli rozlučkovou básničku se školkou. Poté jsme poprosili pana starostu a paní ředitelku o slavnostní vyřazení. Pan starosta naše předškoláky slavnostně ošerpoval a paní ředitelka předala předškolákům knihu Dopravní výchova pro předškoláky. Následoval přípitek dětským šampaňským a nakonec jsme vyzvali všechny přítomné, zda by si s námi na zahradě nezatančili na závěrečný hit Holky z naší školky. Počasí nám vyšlo na jedničku, předškoláci tímto slavnostním aktem završili jednu velice důležitou etapu svého života – rozloučili se s mateřskou školou a od 1. září se z nich stanou školáci.

A my všichni jim přejeme hodně štěstí, zdraví, úspěchů, dobré kamarády a nové znalosti, vědomosti a zkušenosti.

Predskolaci 2.JPG Predskolaci 3.JPG

Sovičky

Datum konání: 23. 6. 2022

Ve čtvrtek 23.06.2022 jsme měli možnost se na naší školní zahradě účastnit programu SOVIČKY. Přijeli k nám manželé Podolští z Králík z Království sov a přivezli s sebou několik soviček na ukázku. Moc hezky nám o sovičkách vyprávěli, sovičky nám ukázali. Měli jsme možnost vidět i různé velikosti vajíček sov, protože každý druh sovy má jinou velikost vajíčka. Vyprávění to bylo velice zajímavé, dozvěděli jsme se spoustu nových věcí. To, že mají sovy výborný zrak, to jsme věděli. Že mají ale i perfektní sluch, to už třeba každý z nás tolik netušil. V každém případě bylo oIMG_3319.JPGdpoledne se sovičkami velice příjemné. Nakonec jsme od paní Podolské dostali i nákres, jak se naučit namalovat si sovičky. Škola i školka dostala sovičkové pexeso. A pro každého jsme dostali záložku s obrázky soviček.

Spaní předškoláků ve školce

Datum konání: 16. 6. 2022

Ve čtvrtek 16.06.2022 jsme se s našimi 7 předškoláky sešli ve školce v 18:00 hodin, abychom se společným přespáním rozloučili s mateřskou školou. Všichni si donesli potřebné „vybavení“, které bylo potřeba. Spací pytel, baterku, kartáček na zuby, zubní pastu i osušku a sprchový gel na mytí. Poté co jsme se všichni sešli, tak následovala cesta do Lipin na hřiště kolem lesa s plněním úkolů podle označené cesty. Červený nebo oranžový fáborek značil nějaký úkol. Měli jsme třeba skákat po jedné noze, napočítat po jedné do deseti, zazpívat písničku, kde se objevuje nějaké lesní zvíře. Úkoly jsme úspěšně splnili a na závěr cesty nás na Slukově vyhlídce čekal poklad v podobě drobných dárečků – omalovánky, pexeso, voskovky, rozvrh hodin i nějaká ta malá sladkost. A už jsme byli na hřišti v Lipinách. Tam jsme jako poslední úkol měli poskládat čepici z novin, jako nosí Večerníček. A potom už byla večeře. Opekli jsme si výborné špekáčky a k tomu byla limonáda.

Velice děkujeme SK Sokolu Lipiny, které dětem večeři i limonády věnovalo zdarma v rámci našeho spaní ve školce. MOC DĚKUJEME.

PO výborné večeři jsme se ještě povozili na kolotoči, několikrát sjeli skluzavku nebo jsme si zaskákali v pytli. Sluníčko už zapadalo a nám nezbývalo nic jiného než se hezky rozloučit, ještě jednou moc poděkovat a vydat se cestou kolem lesa zpátky do školky. Ještě že jsme měli baterky, kterými jsme si svítili na cestu, protože už bylo docela tma. Při příchodu do školky nás ještě čekal „Bobřík odvahy“. Úplně bez baterky a každý sám si ve tmě obešel zahradu naší školky. No a pak už sprchování, převléknutí do pyžama a hurá do spacáku. Samozřejmě byla čtená pohádka na dobrou noc a potom… Sladké sny ve školce.

Ráno jsme nemuseli brzy vstávat. Tedy paní učitelky musely, ale my ostatní jsme měli povoleno vstávat, až jsme se vzbudili. Následovalo čištění zoubků a snídaně. To už ve školce byli kamarádi, co s námi nespali a tak jsme si hráli, malovali.

Myslíme si, že se nám spaní ve školce vydařilo a dětem se rozloučení se školkou líbilo. Nikdo si nestýskal po rodičích, všichni se vyspali do růžova.

Ještě jednou bychom chtěli poděkovat SK Sokolu Lipiny za výborné špekáčky a připravený oheň, na kterém jsme si je mohli opéct. Taky děkujeme za limonády, které byly po večeři skvělým osvěžením.

Věříme, že se toto rozloučení se školkou bude opakovat pro všechny, kteří budou vždy odcházet od září do školy. Je to takové skutečné rozloučení s jednou důležitou etapou v životě. Po prázdninách čeká naše předškoláky další a nová fáze v životě, do které všem přejeme mnoho štěstí a dalších skvělých zážitků, jako byl, doufáme, i tento rozlučkový.

Spaní ve školce 3.jpg

Výlet do Častolovic 14.06.2022

Datum konání: 14. 6. 2022

Výlet do Častolovic

V úterý 14.06.2022 jsme se vydali na výlet do Častolovic. Někdo jel úplně poprvé vlakem, takže to byl pro některé děti první příjemný zážitek. Vystoupili jsme na zastávce a vydali se do zámeckého parku. Nasvačili jsme se a už jsme měli možnost vidět první zvířátka. Pozorovali jsme kačenky i s malými káčátky. Pak jsme v ohradě viděli divoká prasata, bílé daňky a jeleny. Došli jsme k minizoo, kde jsme si zaplatili vstupné a nakoupili krmení pro zvířátka, protože v této minizoo nesmí nikdo krmit zvířata ničím, co donese z domova. Panečku, těch zvířat tam ale bylo. Lamy, ovečky, kozy, pštros, oslíci, poníci, morčátka, pávi,… No nádhera. Po prohlídce minizoo jsme se byli podívat na nádvoří zámku. Tam je to také moc krásné. Uprostřed nádvoří je kašna a také tam jsou voliéry s papoušky. Nechyběl ani nákup suvenýrů. Každý si koupil magnetku s nějakým zvířátkem právě z minizoo. Pak už byl čas se přesunout do nedaleké restaurace, kde jsme měli rezervaci na oběd. K obědu byly hranolky s kečupem a točená limonáda. Mňam, to jsme si pochutnali. Ale protože nám na výletě ještě chyběla zmrzlina, sešli jsme kousek na náměstí a dali si točenou zmrzlinu. Někdo chtěl vanilkovou, někdo zase pistáciovou. Kdo se nemohl rozhodnout, tak zvolil míchanou. Po zmrzlině jsme se pomalu vydali na vlakové nádraží, abychom nezmeškali vlak zpátky do Bolehoště. Nastoupili jsme a vydali se na cestu zpět. Ještě jsme tedy museli přestoupit v Týništi nad Orlicí do jiného vlaku a pak…. Už jsme z okénka viděli Lipiny a už tu bylo nádraží v Bolehošti. Na nádraží na děti čekali rodiče. A kdo neměl na nádraží rodiče, procházkou šel do školy.

Počasí nám vyšlo na jedničku, jízda vlakem byla prima. Zvířátka se nám líbila. Oběd nám chutnal a zmrzlina na závěr byla skvělou sladkou tečkou našeho výletu.

Těšíme se, až se zase na nějaký výlet vydáme.

Den dětí u hasičů

Datum konání: 13. 6. 2022

V pátek 3. června jsme se dopoledne s dětmi z mateřské školy a odpoledne s žáky základní školy vydali na exkurzi k našim dobrovolným hasičům z Bolehošti, kteří si pro nás připravili prohlídku hasičské základny a aktivity ke Dni dětí.

Po příchodu jsme si prohlédli techniku našich hasičů. Poté jsme shlédli i techniku z minulého století a vše plně funkční. Následovala zkouška hašení v podobě pokoření PET lahví s vodou. Následovala prohlídka vnitřních prostor a klubovny našich hasičů, kde byly pro děti připraveny nějaké úkoly, ukázka základních uzlů a topografie. Všechny připravené úkoly jsme zvládli skvěle, věříme, že jsme si ostudu neudělali. Prohlédli jsme si poháry našich hasičů za jejich úspěchy. Dostali jsme omalovánky a mohli si vyzkoušet hasičskou helmu. Na závěr jsme ještě mohli vyzkoušet hašení z vodního děla. Žáci základní školy měli navíc připravenou i střelbu ze vzduchovky. Tímto bychom chtěli našim dobrovolným hasičům moc poděkovat za krásné dopoledne pro děti z mateřské školy a krásné odpoledne pro žáky základní školy. Je velice důležité, že v obci jsou dobrovolní hasiči, kteří se tak perfektně starají o svou základnu a jsou pro nás všechny velmi důležití.

Skvěle jsme si páteční den užili a poděkování patří všem, kteří pro nás program připravili i za odměny, které pro nás měli hasiči připravené.

Příští rok se opět těšíme na viděnou.