Dne 3. 4. 2018 se uskutečnil interaktivní preventivní program, který byl zaměřen na posílení vztahů ve škole i ve třídě, pod vedením speciální pedagožky, psychoterapeutky Mgr. Hany Zakouřilové, MBA. Dvouhodinového programu se účastnily všechny děti ze školy, zapojily se do činností aktivně podle svého věku a možností.
Program činností:
- Po úvodním představení lektorky si děti vytvořily jmenovky a měly povídat o svém oblíbeném jídle.
- Molekuly – aktivita byla určena na aktivizaci skupiny se soutěžním zaměřením. Během ní byly některé menší děti vystrčeny z kolektivu. Starší chlapci ke konci hry přišli s kompromisem, kdy pomocí známého kámen-nůžky-papír rozhodli, kdo hru vyhrál. Při následné reflexi se žáci věnovali pocitům odstrčeného dítěte a zrealizovanému kompromisu.
- Tvoření erbu – ve skupině dle tříd si děti tvořily erb, který měl obsahovat aktivity a věci, které je navzájem spojují. Každá skupina ho tvořila velmi poctivě a zaujatě. Jedna žákyně 1. ročníku se odmítla zapojit, ale nakonec nakreslila svůj erb s princeznou. Touto činností se zjistilo, že všechny děti propojuje nějaká sportovní aktivita.
- Gordický uzel – děti napříč kruhu spojily ruce a následně se musely rozplést. Aktivita pro ně byla náročná, ale i s mírnou dopomocí ji zvládly.
- Poznávání podle rukou – dvě děti seděly naproti sobě. Jedno mělo zavázané oči a po hmatu rozpoznávalo svého spolužáka/spolužačku. Zde si všichni vedli moc dobře.
- Mravenci – tuto hru si děti zahrály na přání, jelikož si jí pamatovaly z posledního setkání a moc je bavila. Starší chlapci do ní šli s vervou, ale i přesto vyhrály děti nejmenší.
Slovy super, výborné, prima, bylo to skvělé, … ocenili žáci práci paní lektorky a nakonec si odnesli z celé akce dobrou náladu a pocit.
Mgr. Radka Pavlínková