V hodině slohu ve 4. roč. se žáci měli naučit popsat osobu. Nejprve se seznámili, jak spisovatel popsal ve svém literárním díle člověka.
Poté si zkusili představit, že byli svědky nějakého trestného činu a měli policii stručně a výstižně popsat pachatele, kterého zahlédli (byl na obrázku). Na pomoc jim sloužila zásoba slovních výrazů typu:
postava: vysoká, štíhlá jako proutek, zavalitá, pružná,…
obličej: oválný, hranatý, s výraznými rysy, snědý, usměvavý ,,,,
vlasy: krátké, vlnité, jako hřebíky, kaštanově hnědé, plavé, lesklé,…
oděv: čistý, upravený, moderní, výstřední…
A poslední úkol už byl samostatný. Vyberte si svého kamaráda ze třídy a popište ho tak, aby ostatní poznali, o koho se jedná.
Můžete použít některá přirovnání nebo obraty, např:
oči jako pomněnky, chodí tiše a pružně jako kočka, pusa od ucha k uchu, nos jako knoflík, zdvižený nosík, orlí nos, štíhlé prsty,…