telefon +420 734 675 291 email zs@bolehost.cz Datová schránka: wthmbqr
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality

Aktuality


Zde se můžete registrovat k odběru aktualit.

Štítky:





Kurz dopravní výchovy ukončen

Žáci 4. ročníku v naší škole každoročně procházejí kurzem dopravní výchovy. Jeho završením je pak cesta na dopravní hřiště v Rychnově nad Kněžnou, kde si získanou teorii ověří v praxi a zároveň projdou závěrečným písemným testem znalostí dopravních značek, řešení křižovatek a situací v běžném provozu. Za úspěšné zdolání všech úkolů jim je odměnou průkaz cyklisty, na který můžou být náležitě pyšní.



Návštěva divadla DRAK

Jako dárek ke dni dětí jsme našim školákům a předškolákům připravili zážitek -  zhlédnout divadelní představení v Hradci Králové v divadle DRAK. Některá jejich loutková představení známe, protože k nám jejich herci každoročně zavítají do školy. Ale tentokráte to bylo obráceně.

Vyšňořeni  jsme ráno nasedli do autobusu a natěšeni vyrazili na kulturní zážitek. Už samotná budova nás překvapila.  Je pěkně zrekonstruovaná a spíš připomínala rodinnou vilku, než divadlo. Většina z nás tu nikdy nebyla a o to víc jsme se těšili dovnitř, kam jsme nedočkavě zasedli a nechali se unášet dějem divadelní pohádky Medová královna.

A tak jako ve všech pohádkách i zde nakonec moudré rady, odvaha a vzájemná pomoc při překonávání řady překážek pomohly ke šťastnému konci celého příběhu.

Děti si pohádku nejen užily, ale odnesly si i poznatky, kde se takový med vůbec bere, jak jej získat a jakou pokoru a trpělivost je třeba při této práci vynaložit. A také že platí ono známé: „Bez práce nejsou koláče“.



Cirkusová show se zvířátky

K nám do školy zavítal Cirkus Paldus. Byla to paní principálka Marie se svým klaunem – Pepou. Mnoha jejich trikům a veselým kouskům jsme se zasmáli. Pepa si z nás dělal legraci, neposlouchal a všemu se jen smál. S paní principálkou jsme si zakouzlili a nejvíce se nám líbila zvířátka, která jsme si mohli i pochovat. Na závěr celého vystoupení jsme se dozvěděli něco o opičce Žofince, která tu nebyla poprvé.  Všichni jsme si odnesli za odměnu nafukovací balónek. Představení se nám moc líbilo.



Zdravé odpoledne

 

Naše škola se již několik let účastní projektu „Ovoce a zelenina do škol“. Cílem tohoto projektu je mj. zvýšit oblibu produktů z ovoce a zeleniny, přispět k trvalému zvýšení spotřeby ovoce a zeleniny, vytvořit stravovací návyk ve výživě dětí,  zlepšit zdravotního stav mladé populace, bojovat proti epidemii dětské obezity a zvrátit klesající spotřebu ovoce a zeleniny.

Jedno odpoledne se naše škola provoněla. Nebylo to z kuchyně, odkud to bývá tradičně, ale z  jídelny,  kde jsme ochutnávali ovoce a zeleninu. Limetka s citronem byly opravdu plné vitamínu C, ale jablka, pomeranče i grep měly plno cukrů, tak nám chutnaly více. Žlutý meloun vypadal nádherně, byl také sladký, ale kupovat si ho prý nebudeme. A co zelenina? Cibule a česnek zaštipovaly, řapíkatý celer byl zvláštní, saláty a čínské zelí jsme znali, tak nám chutnali a neznámý fenykl chutnal jako hašlerky – byl dobrý. 

Na úplný závěr jsme si povídali, proč je důležité jíst ovoce a zeleninu a nakreslili jsme, co nám chutnalo a co ne. Odpoledne bylo nejen voňavé ale i zdravé.

 

Pro inspiraci připojujeme recept - Ledový salát s fenyklem a pomerančem

Fenykl není moc známá zelenina a určitě stojí za to ji ochutnat.

 Co budeme potřebovat pro čtyři osoby:
1 fenykl
1 ledový salát
2 pomeranče
sůl
olivový olej
pomerančovou šťávu
mletý bílý pepř

Jak na to:
Zeleninu očistíme a omyjeme. Z fenyklu odkrojíme lístečky a bulvy nakrájíme na jemné proužky. Pomeranč oloupeme, oddělíme od sebe jednotlivé měsíčky a každý se snažíme i vyloupnout z bílé tenké slupky. Získáme jen dužinu, kterou nakrájíme na kousky a přidáme do mísy k nakrájenému fenyklu. Ledový salát natrháme nebo nakrájíme na kousky a přidáme do mísy. Z olivového oleje, pomerančové šťávy a soli připravíme zálivku (promícháním surovin) a smícháme s nakrájenou zeleninou a pomeranči. Nakonec můžeme salát ozdobit fenyklovými lístky.

 

                                                                  



Výsledky zápisu k předškolnímu vzdělávání.pdf

Ředitelka školy rozhodla v souladu § 34 odst. 3, § 165 odst. 2 a § 183
odst. 2 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním,
vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), že
vyhovuje žádosti o přijetí k předškolnímu vzdělávání v mateřské škole
od školního roku 2018/2019,
jejíž činnost vykonává
Základní škola a mateřská škola Bolehošť,
okres Rychnov nad Kněžnou
Seznam uchazečů
Uchazeč       Výsledek řízení
01              přijat/a
02             přijat/a
03             přijat/a
04             přijat/a
05            přijat/a

Datum zveřejnění: 16.05.2018                                                                                             Mgr. Hana Boukalová,
                                                                                                                                             řed. ZŠ a MŠ Bolehošť



Den Země

Kdo z nás není rád, když má svátek či narozeniny a ti nejbližší připraví nějaké to překvapení, dárek či hostinu. My v naší škole každý rok připravujeme malý dárek pro naši Zemi, která slaví mezinárodní svátek 22. dubna. Den Země slaví víc jak miliarda lidí ve více jak 193 státech světa.

Letos jsme se vydali posbírat vše, co nepatří na chodníky a travnaté plochy v naší vesnici. Oblékli jsme rukavice, vzali igelitové pytle a vyšli. Odpadků nebylo moc, ale ani málo. Nyní si rozmyslíme, zda nám od ruky odpadne jen tak papírek či obal od sušenky. Na závěr jsme ještě složili básničku. Jak se nám povedla, můžete posoudit sami.

Slunce svítí a je jasně,

všude kolem je tu krásně.

Není to jen samo sebou,

jsme tu rádi nejen s tebou.

Kytičky už rozkvétají,

včeličky je opylují.

V lese opět stromy šumí,

konvalinky z dálky voní.

Jsme tak rádi na světě,

v Bolehošti obzvláště!

 

                                                                                           



Máme doma prvňáčka!

     Měsíc duben je ve znamení zápisu dětí do prvních tříd. Ten náš probíhal v pondělí 9. 4. 2018. Je to jedna z nejdůležitějších událostí dětského věku a také první velkou zkouškou dítěte. Našim pedagogům velmi záleží na tom, aby žáci prožívali čas školní docházky příjemně a byl podporován a rozvíjen zájem o učení.

     Budoucí prvňáčci přicházeli do školy v doprovodu svých rodičů plni očekávání. Každý z nich pečlivě plnil své první úkoly – kreslili postavu, zpívali písničku nebo recitovali básničku, poznávali číslice a geometrické tvary, vyzkoušeli si i svůj postřeh při práci na interaktivní tabuli, rozeznávali zvířátka, ovoce a zeleninu, také předvedli své dovednosti jako zavazování tkaniček a prostírání. Odměnou jim byly nové dojmy a drobné dárečky, které pro ně vyrobili starší spolužáci.

     Předškoláci plnili úkoly hned, s energií a elánem, někteří zpočátku váhali, ale nakonec zvládli zápis na výbornou.

 

Všem budoucím žákům 1. ročníku

blahopřejeme k úspěšnému absolvování zápisu a těšíme se na ně při zahájení školního roku 2018/2019.

 

                                                                                                                              Mgr. Radka Pavlínková

                                                                                                                                     učitelka I. třídy

 

 

    

 



Výsledky zápisu žáků do základní školy

Výsledky zápisu žáků do základní školy školního roku 2018/2019 jsou na úřední desce školy -  ikona ZŠ.



Zápis do MŠ

Zápis do mateřské školy se koná ve středu 9. května 2018 od 10 -11 hod.



Preventivní program

Dne 3. 4. 2018 se uskutečnil interaktivní preventivní program, který byl zaměřen na posílení vztahů ve škole i ve třídě, pod vedením speciální pedagožky, psychoterapeutky Mgr. Hany Zakouřilové, MBA. Dvouhodinového programu se účastnily všechny děti ze školy, zapojily se do činností aktivně podle svého věku a možností.

Program činností:

  1. Po úvodním představení lektorky si děti vytvořily jmenovky a měly povídat o svém oblíbeném jídle.
  2. Molekuly – aktivita byla určena na aktivizaci skupiny se soutěžním zaměřením. Během ní byly některé menší děti vystrčeny z kolektivu. Starší chlapci ke konci hry přišli s kompromisem, kdy pomocí známého kámen-nůžky-papír rozhodli, kdo hru vyhrál. Při následné reflexi se žáci věnovali pocitům odstrčeného dítěte a zrealizovanému kompromisu.
  3. Tvoření erbu – ve skupině dle tříd si děti tvořily erb, který měl obsahovat aktivity a věci, které je navzájem spojují. Každá skupina ho tvořila velmi poctivě a zaujatě. Jedna žákyně 1. ročníku se odmítla zapojit, ale nakonec nakreslila svůj erb s princeznou. Touto činností se zjistilo, že všechny děti propojuje nějaká sportovní aktivita.
  4. Gordický uzel – děti napříč kruhu spojily ruce a následně se musely rozplést. Aktivita pro ně byla náročná, ale i s mírnou dopomocí ji zvládly.
  5. Poznávání podle rukou – dvě děti seděly naproti sobě. Jedno mělo zavázané oči a po hmatu rozpoznávalo svého spolužáka/spolužačku. Zde si všichni vedli moc dobře.
  6. Mravenci – tuto hru si děti zahrály na přání, jelikož si jí pamatovaly z posledního setkání a moc je bavila. Starší chlapci do ní šli s vervou, ale i přesto vyhrály děti nejmenší.

Slovy super, výborné, prima, bylo to skvělé, … ocenili žáci práci paní lektorky a nakonec si odnesli z celé akce dobrou náladu a pocit.

                                                                                                           Mgr. Radka Pavlínková